Page 16 - TRANSFERUL IMAGINII DIGITALE PE PANZA
P. 16

Fig. 11. / Cernelă pentru gravură  Fig. 12. / Scule pentru   Fig. 13. / Dăltițe pentru   Fig. 14. / Albume
                                           gravat               xilogravură
          fuseseră făcute. După aceea, începea tevatura pregătirii  să prezinte noutăți informative din domeniul prezentat,
          cursului fizic. ha, ha! Care fizic? Păi, fizic era ecranul  iar studentul să acumuleze cât se poate de mult informații
          de proiecție, laptopul, proiectorul, masa unde erau toate  necesare temelor propuse Alteori, studentul abia așteapta
          așezate, probabil și un scaun pe care să te așezi. După  să se termine cursul și să plece acasă. Bineînțeles  că nu
          toată pregătirea minuțios executată (ca la carte), printr-o  toți aveau această dorință, dar, în esență, cam asta era
          repetiție  îndelungată,  urma  să  stai  puțin  să-ți  tragi  atitudinea lor.
          sufletul, pentru ca, mai apoi, să aștepți să vină primul  Toată lumea mă întreaba: – Dar, domnule profesor, de
          învățăcel,  student,  elev.  Și,  stăteai...  Stăteai...  Uneori,  ce trebuie să stăm în mediul ăsta toxic? Nu se poate face
          abia după o oră, alteori, pe la finalul cursului, apărea câte  și altfel, într-o altă modalitate mai puțin nocivă pentru
          un învățăcel care te certa cum că el de ce nu are voie să  organism? Eu răspundeam cam așa: „Sigur că se poate,
          imprime? Tu degeaba explicai că totul are o logică, că  stați liniștiți, în curând o să se virtualizeze totul și vom
          există niște etape de lucru pe care nu poți să le reiei de câte  lucra sub un alt „clopot de sticlă”, total antiseptic.” Și
          ori cineva dorește. Se creau conflicte. Studentul credea  iată că a venit vremea! Explicam că nu tehnica te învață
          că este dreptul lui să ceară profesorului ce vrea și când  să  gândești  creator,  ea  poate  eventual  să  te  sprijine
          vrea, profesorul, pe de altă parte, la rândul lui și pe bună  în modalitățile de expresie pe care ți le-ai imaginat în
          dreptate,  cerea  ordine  și  disciplină.  Niciunul  nu  bătea  plan mental și senzorial. Acum, când tehnologizarea s-a
          însă în retragere. Conflictul era deschis. De fapt, amândoi  dezvoltat, în domeniul tiparului, exponențial față de prima
          aveau  dreptate.  Doar  că  ajunsesem  în  situația  ciudată  formă de tipar a lui Johannes Gutenberg, orice modalitate
          că  interacționam  fizic,  cu  toate  că  rezultatul  învățării  este posibilă. Chiar dacă încă mai sunt rețineri în a folosi
          cursului era de fapt VIRTUAL. Dacă abstractizăm toată  mijloacele moderne de către artiștii „învechiți”, cum îmi
          descrierea de mai sus, în esență ce se dorea? Profesorul  spunea un student mai deunăzi: – Ehee, domnule profesor,



                                                                16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21