Page 16 - TRANSFERUL IMAGINII DIGITALE PE PANZA
P. 16
Fig. 11. / Cernelă pentru gravură Fig. 12. / Scule pentru Fig. 13. / Dăltițe pentru Fig. 14. / Albume
gravat xilogravură
fuseseră făcute. După aceea, începea tevatura pregătirii să prezinte noutăți informative din domeniul prezentat,
cursului fizic. ha, ha! Care fizic? Păi, fizic era ecranul iar studentul să acumuleze cât se poate de mult informații
de proiecție, laptopul, proiectorul, masa unde erau toate necesare temelor propuse Alteori, studentul abia așteapta
așezate, probabil și un scaun pe care să te așezi. După să se termine cursul și să plece acasă. Bineînțeles că nu
toată pregătirea minuțios executată (ca la carte), printr-o toți aveau această dorință, dar, în esență, cam asta era
repetiție îndelungată, urma să stai puțin să-ți tragi atitudinea lor.
sufletul, pentru ca, mai apoi, să aștepți să vină primul Toată lumea mă întreaba: – Dar, domnule profesor, de
învățăcel, student, elev. Și, stăteai... Stăteai... Uneori, ce trebuie să stăm în mediul ăsta toxic? Nu se poate face
abia după o oră, alteori, pe la finalul cursului, apărea câte și altfel, într-o altă modalitate mai puțin nocivă pentru
un învățăcel care te certa cum că el de ce nu are voie să organism? Eu răspundeam cam așa: „Sigur că se poate,
imprime? Tu degeaba explicai că totul are o logică, că stați liniștiți, în curând o să se virtualizeze totul și vom
există niște etape de lucru pe care nu poți să le reiei de câte lucra sub un alt „clopot de sticlă”, total antiseptic.” Și
ori cineva dorește. Se creau conflicte. Studentul credea iată că a venit vremea! Explicam că nu tehnica te învață
că este dreptul lui să ceară profesorului ce vrea și când să gândești creator, ea poate eventual să te sprijine
vrea, profesorul, pe de altă parte, la rândul lui și pe bună în modalitățile de expresie pe care ți le-ai imaginat în
dreptate, cerea ordine și disciplină. Niciunul nu bătea plan mental și senzorial. Acum, când tehnologizarea s-a
însă în retragere. Conflictul era deschis. De fapt, amândoi dezvoltat, în domeniul tiparului, exponențial față de prima
aveau dreptate. Doar că ajunsesem în situația ciudată formă de tipar a lui Johannes Gutenberg, orice modalitate
că interacționam fizic, cu toate că rezultatul învățării este posibilă. Chiar dacă încă mai sunt rețineri în a folosi
cursului era de fapt VIRTUAL. Dacă abstractizăm toată mijloacele moderne de către artiștii „învechiți”, cum îmi
descrierea de mai sus, în esență ce se dorea? Profesorul spunea un student mai deunăzi: – Ehee, domnule profesor,
16