Page 28 - TRANSFERUL IMAGINII DIGITALE PE PANZA
P. 28

Aplicații  -  simulare  a  unor  tehnici  din  gravura     Toate  aceste  abordări  ale  texturilor  se  regăsesc
          tradițională,  cu  ajutorul  semnelor  specifice  limbajului  prin exemplificare în imaginile stampelor prezentate, din
          vizual  respectiv:  punct,  linie,  pată.  Mijloace  tehnice:  diferite perioade ale istoriei artei și identificate prin prisma
          penița, roller, pix, carioca, marker etc.               identității artiștilor prezentați.  În acest fel, studentul are
                 Toate  aceste  mijloace  nu  fac  altceva  decât  o altă abordare și o altă viziune față de desenul firesc din
          să  înlocuiască  viziunea  de  ansamblu  a  gravării  și  tehnica șevaletului. Astfel, proiecția mentală a imaginii
          imprimării  tradiționale.  Astfel,  cerneala  de  imprimare  observate  reale  se  transformă,  printr-o  simulare  corect
          este preluată de pigmentul chimic al unui tuș tradițional  făcută și  prin materialități diferite, în iluzia valorică a
          sau al unui marker. Acțiunea fizică este înlocuită de o  profunzimii  perspectivale,  a  volumului  și  a  expresiei
          abordare  modernă  a  semnelor  tradiționale,  printr-o  plastice.  Elementele  atât  de  necesare  construcției  unei
          imprimare indirectă. Eliminarea matriței fizice creează  imagini plastice - fie ea abstractă, gestuală sau figurativă,
          pentru student posibilitatea aprofundării prin simulare a  prin configurarea formelor învățate în desenul tradițional
          tehnicilor tradiționale. Timpul dedicat în mod tradițional  -  obligă  studentul  la  o  analiză  sintetică  în  abordarea
          modalităților  de  execuție  meșteșugărească  este  folosit  dictonului  „Minimum  de  mijloace  -  maximum  de
          în integralitate pentru un scop creator. Astfel, studentul  expresie”.
          descoperă  prin  exemplele  imaginilor  unor  artiști          Antrenamentul  executat  printr-o  simulare
          recunoscuți din domeniul gravurii, posibilități multiple  coerentă și atentă a unor tehnici cunoscute din domeniul
          de  abordare  a  limbajului  plastic  vizual,  respectiv:  gravurii tradiționale este benefic în vederea intrării într-
          paginația,  construcția,  proporțiile,  valorația,  expresia  un laborator specializat.
          diferitelor perioade istorice din istoria artei. Așa cum un     Travaliul prezentat mai sus creează posibilitatea
          elev la școala de aviație nu poate ajunge direct în carlinga  unei noi viziuni asupra realității înconjurătoare. Inversarea
          avionului supersonic, decât după o îndelungată repetiție  imaginii se realizează atât în plan mental, cât și în plan
          într-un simulator de zbor, tot astfel un elev doritor de  fizic, cu ajutorul mijloacelor moderne de imprimare.
          a  cunoaște  tainele  meșteșugului  în  domeniul  gravurii     Argumentul în folosirea mijloacelor moderne de
          nu  poate  aplica  practic  decât  după  o  bună  cunoaștere  imprimare, respectiv, imprimantele de acum accesibile,
          a  tuturor  elementelor  necesare  unui  demers  tehnic  în  laser print sau ink-jet, rezidă în faptul că, în condițiile
          siguranță  deplină.  Pentru  o  mai  bună  exemplificare,  actuale,  eliminăm  posibilitatea  ca  un  student  să  aibă
          prezint  câteva  direcții  comune  similare  desenului  de  probleme  din  punct  de  vedere  fizic,  prin  folosirea
          șevalet. Astfel,  avem  ductul  unei  materii  prin  trasare.  materialelor și substanțelor toxice.
          Intensitatea valorică este realizată cu ajutorul texturilor     În  felul  acesta,  studentul  are  mai  mult  timp
          diferite:  țesătură  regulată,  țesătură  aleatorie,  țesătură  pentru analiza individuală, prin contemplarea temei și a
          plată decorativă, țesătură volumetrică.                 subiectului propus.



                                                                28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33