Page 23 - TRANSFERUL IMAGINII DIGITALE PE PANZA
P. 23

Fig. 20. / Florin Stoiciu / “Omul de lemn” / Prelucrare digitală   Fig. 21. / Florin Stoiciu / “Omul de lemn” / Prelucrare digitală
                    după o gravură în aquaforte.                            după o gravură în aquaforte.
                  de mirosuri specifice verniului, artistul este capabil să  senzorial vor trebui compensate nu numai prin cultură
                  aprecieze  compatibilitatea  acelui  vernis  cu  tehnica  de  profesională ci şi prin reale eforturi de imaginaţie (Fig.
                  gravură presupusă.                                      104).
                         Cu  toate  acestea,  în  peisajul  efervescent,  de
                  continuă  înoire  a  lumii  artistice,  imaginea  plastică      De aceea, un observator neavizat, având pe un
                  virtuală  şi-a  câştigat  un  loc  de  necontestat.  De  altfel,  ecran o imagine a unei gravuri originale, executate într-o
                  cel  puţin  pentru  istoria  imaginii  artistice  din  ultimele  anume tehnică, nu este capabil să-şi construiască în plan
                  decenii, reconfigurările din pictură, sculptură, grafică dar  mental caracteristicile  materiale ale formei gravate, care
                  şi imense perimetre din prelungirile lor aplicative nu pot  este rezultatul unei acţiuni fizice asupra unui material, fie
                  fi concepute în afara imaginii virtuale.                că este o incizie sau o tăietură.
                         Dacă ne întoarcem la domeniul gravurii se impune         Absenţa unui contact anterior direct, concret cu o
                  să  remarcăm  că  toate  reperele  materialităţii  percepute  placă de gravură reală îl frustrează pe acesta de aprecierea


                                                                        23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28