Page 23 - TRANSFERUL IMAGINII DIGITALE PE PANZA
P. 23
Fig. 20. / Florin Stoiciu / “Omul de lemn” / Prelucrare digitală Fig. 21. / Florin Stoiciu / “Omul de lemn” / Prelucrare digitală
după o gravură în aquaforte. după o gravură în aquaforte.
de mirosuri specifice verniului, artistul este capabil să senzorial vor trebui compensate nu numai prin cultură
aprecieze compatibilitatea acelui vernis cu tehnica de profesională ci şi prin reale eforturi de imaginaţie (Fig.
gravură presupusă. 104).
Cu toate acestea, în peisajul efervescent, de
continuă înoire a lumii artistice, imaginea plastică De aceea, un observator neavizat, având pe un
virtuală şi-a câştigat un loc de necontestat. De altfel, ecran o imagine a unei gravuri originale, executate într-o
cel puţin pentru istoria imaginii artistice din ultimele anume tehnică, nu este capabil să-şi construiască în plan
decenii, reconfigurările din pictură, sculptură, grafică dar mental caracteristicile materiale ale formei gravate, care
şi imense perimetre din prelungirile lor aplicative nu pot este rezultatul unei acţiuni fizice asupra unui material, fie
fi concepute în afara imaginii virtuale. că este o incizie sau o tăietură.
Dacă ne întoarcem la domeniul gravurii se impune Absenţa unui contact anterior direct, concret cu o
să remarcăm că toate reperele materialităţii percepute placă de gravură reală îl frustrează pe acesta de aprecierea
23