Page 8 - dosar presa 2012 stoiciu 2
P. 8

Dosar presă florinSTOICIU




              “…şi a fost să fie ca prima performanţă de artă laică între zidurile severe ale abaţiei austriece
       Klosterneuburg, să fie o expunerea a unor lucrări de garvură ale românului Florin Stoiciu, eveniment
       expoziţional patronat de Institutul Cultural Român din Viena.
              …şi au găzduit acele ziduri cuminţi şi aspre o deloc cuminte demonstraţie de virtuozitate
       artistică şi tehnică, o expoziţie de gravură în care mijloacele tradiţionale servesc mesaj moderne, în
       care dimensiunea spirituală a enunţului actual a pretins reactualizarea mijloacelor tehnice.
              …şi astfel, respectabilul membru al unui club exclusivist, cel al gravorilor români, care nu
       acceptă compromisuri şi artefacte servite de tehnici ale imposturii, s-a angajat să răspundă unei
       provocări dificile, aceea de a face inteligibile sensibilităţii tocite a lumii actuale, teme ale sonetelor
       shakespeariene…
              …şi, totastfel, s- au întâlnitdimensiuni imposibile pentru gravură, 200 x 70 cm., cu tehnici
       şocante  prin  noutatea  lor,  precum  imprimarea  digitală,  agrementări  ale  imaginii  printate  prin
       intervenţii de tip monotip dar şi consistente inserţii de aqua – forte cu aquatinta.
       Rezultatul este o demonstraţie de VIRTUOZITATE, o demonstraţie cu atât mai remarcabilă cu
       cât sobrietatea mediului expoziţional se confruntă cu rigorile domeniului artistic predilect pentru
       autor. Expoziţia colegului Florin Stoiciu se va înscrie printre cele care încep să marcheze jaloane ale
       impunerii artei româneşti, din primul deceniu al mileniului III, în spaţiul european.

       Prof.univ.Dr.Mihail Mănescu
       Expoziţia personală “Oameni şi măşti” Abaţia Klosterneuburg- Viena- Austria- 2007

              Tehnnicile artelor grafice sunt o lume aparte în care pătrunzi cu greu, dar pe care o desluşeşti
       repede dacă ai un bun îndrumător. În tinereţea mea îndepărtată am avut un asemenea ghid în
       maestrul Iuca. După mai bine de patruzeci de ani descoper un nou călăuzitor în faţa căruia îmi scot
       pălăria: Florin Stoiciu


       Academician Prof. univ. dr. Răzvan Theodorescu
       Expoziţia personală “O lucrare o expoziţie - Aquatinta pe tabala de oţel” 10 martie 2011
       Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti


       Curs de gravură la “Demisol


              Expoziţia ce s-a constituit ca încununare a traseului celor şapte etape&nouă zile de lucru a
       demonstrat, împreună cu restul acestui traseu, că o tehnică tradiţională a gravurii, în cazul de faţă
       aquatinta, poate intra, azi, într-un firesc dialog cu medii noi precum fotografia digitală. Că mărturia
       video a întregului travaliu de atelier se integrează cu egală naturaleţe “discursului” expoziţional.
       Florin Stoiciu a compus, în câteva episoade filmate, un concentrat curs de gravură, pe care-l oferă
       studenţilor, dar şi unui public nelimitat prin difuzarea pe internet a imaginilor în mişcare. Filmul
       subliniază şi faptul că gravura este o muncă de echipă, iar conceptul elaborat de Florin Stoiciu
       făcea necesară o extinsă colaborare, în “laboratorul” operei şi al expoziţiei: să-i menţionăm, în
       această ordine de idei, pe Răzvan Caratănase, Andrei Ciubotaru, Cristian Ţârdel. Deconstrucţia
       şi reconstrucţia corpului uman în/din fragmente, jocul între abstract şi figurativ făcut posibil prin
       acest recurs ludic, modern şi postmodern (în ordine istorică) la viziunea de tip body in pieces,
       au dus la apariţia imaginilor autonome, ritmate parietal în expunere, şi a ansamblului inalt de
       doi metri, ce le reuneşte pentru a recompune întregul conform fotografiei de pornire (ea însăşi o








                                                     8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13