Page 9 - dosar presa 2012 stoiciu 2
P. 9
prelucrare digitală a unei fotografii iniţiale). Metamorfoză a imaginii, ştafetă a tehnicilor, spectacol
vizual captivant. Evenimentul prin care Florin Stoiciu, împreună cu echipa a cărei contribuţie a
fost esenţială la reuşita din ziua de 10 martie 2011, a inaugurat “Galeria Demisol”, sperăm că va
deschide drumul pentru numeroase alte secvenţe expoziţionale care să adauge constant această
dimensiune spaţiilor “de circulaţie” dintr-o instituţie destinată formării întru propăşirea culturii
vizuale.
Conf. univ. dr. Adrian Guţă
10 martie 2011
Şef Catedra de Istoria şi Teoria Artei
Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti
dr. Florin Stoiciu - este unul dintre prestigioşii gravori ai contemporaneităţii. Prin proiectul
său de 9 zile („Nouă zile dintr- un an”) şi-a demonstrat valenţele de exprimare concisă într-un
interval de timp dat. Ar putea fi asemuit cu un extemporal cu subiect autoimpus: compunere şi
descompunere a trupului uman. Printr-un „puzzle” de plăci de oţel gravate în tehnica aquatinta,
el şi- a propus două obiective: o reprezentare de ansamblu a unui nud („Alexandra”) şi obţinerea
unei suite de lucrări mici, independente, ce aparent sunt abstracţiuni fără motiv de bază. Spiritul
ludic domină intenţia. Rezultatul este fastuos şi convingător! Pe lângă lucrarea cu intenţii
monumentale, piesele ei disparate propun un recompresat exerciţiu de imaginaţie pentru cel ce a
văzut ansamblul.
Alături de piesa finită de artă, un aport esenţial la cunoaşterea travaliului autorului îl constiutie
filmul execuţiei lucrării ce ar putea oricând constitui material didactic şi pelicula documentară
demnă de un premiu, la dublă specialitate; tehnicile de gravură şi film. Bravo, Doctore!
Prof. univ. dr. Silvan Ionescu
25 martie 2011
Director Institutul de Istoria şi Teoria Artei “G. Oprescu”
Universitatea Naţională de Arte din Bucureştii
Redescoperim în compunerea finală a imaginii, nu doar convieţuirea intimă a lui Florin
Stoiciu cu Gravura, ci şi ceva ce credeam anulat, purtaţi naiv de nihilismele contemporaneităţii:
sursă eternă de inspiraţie ( în complementaritate cu altele), modelul/nudul feminin rămâne
un declanşator al elaborării estetice din care, fie fragmentar ori deformat, nu lipseşte ideea de
Frumos.
Conf. Univ. Dr. Ioana Beldiman
Bucureşti, martie 2011
Decan
Facultatea de Istoria şi Teoria Artei
Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti
Prin recentele sale căutări din domeniul gravurii - împărtăşite şi studenţilor săi -, Florin
Stoiciu alcătuieşte un edificiu ridicat prin mijlocirea semnului grafic şi a unei inefabile substanţe
spirituale. Aptă a intra într-o simbioză eficientă cu semnul plastic, aceasta tinde adesea să i se
substituie, „vorbind” în locul său - lacunar şi profetic! - o limbă a conceptului. În cuprinsul inefabilei
arhitecturi, figura umană devine transparent-diafană. Diafană în sensul unei „duble arătări”. Florin
9

